Tuesday, August 24, 2010

Setakat la ada sekitar 500 pemanggil...

Alhamdulillah, majlis yang dirancang bermula dengan baik, diharap berakhir dengan sempurna. Kita hanya mendapat dewan yang muat 1000 orang di Dewan Sivik, tempat-tempat besar yang lain semua dah ditempah. Kita mengaku, kita agak lewat merancangkan program ini, dulu kita agak stadium malawati di Shah Alam tu tak dak orang pakai, belum pun puasa bermula, dah ditempah orang.
.
Alhamdulillah, dengan bantuan seorang rakan yang juga Ahli majlis MBPJ, kita dapat dewan sivik ni, syaratnya, tak boleh makan buffet, kena hidang. Maka, kosnya pun naik sikit, dan tetamu pun terhad.
.
Setakat sekarang sudah sekitar 500 orang yang telefon wakil-wakil kita di pejabat dan wakil di KL, jadi siapa yang telefon bagi nama, kita reserve la kerusi dan meja dia dulu...yang tak telepon, harap-harap dalam sehari dua ni pakat2 telefon lah. Telefon saja mana-mana nombor yang ada dalam iklan.
.
Ramai juga yang tanya berapa kena bayar? Eh...majlis ini tak ada bayaran, ia PERCUMA. Takkan Pejabat MB nak ambil duit pulak...kalau nak merderma juga, mungkin kita letakkan Tabung Rumah Anak Yatim Dewan Ulamak (DAYA) di satu dua penjuru.
.
Untuk mengelak kahadiran tetamu tetapi makanan tak cukup, kita minta caterer kita Lan Jan sediakan sikit buffet di luar dewan, mana tau kot-kot melimpah, dan ada yang walk-in tak bagi tau. InsyaAllah, tahun depan kita dapatkan tempat yang lebih besar untuk semua anak kedah di Lembah Kelang. Ramai yang ucap tahniah, inilah julung-julung kali Kedah buat majlis seumpamanya di lembah kelang. Pakat mai Laaaa NOooooo.. Tak Payah Bayaq Apa-apa punnn..
.

No comments:

Post a Comment