Saturday, August 14, 2010

Majlis Berbuka Puasa Anak Kedah Di Perantauan

Alhamdulillah, tahun ni Pej YAB MB akan menganjurkan majlis berbuka untuk anak-anak kedah di Lembah Kelang pada 29 Ogos 2010. Tempatnya sedang diusahakan yang paling baik, kos rendah & senang orang mai. Memandangkan kesukaran mendapat tempat yang sesuai, seorang kawan mencuba menghubungi YAB MB Selangor. Apa dia kata? Dia offer dua tempat. Dewan SUK di Pejabat Kerajaan Selangor atau di Kediaman Rasmi MB Selangor. Saya pilih Kediaman Rasmi MB Selangor.
.
Ustaz Rosli dan Ust Muasadaq yang menguruskan hal ini terus bertemu pegawai-pegawai MB Selangor dan berbincang. Lepas berunding, depa bersedia menjadi tuan rumah. Alhamdulillah. Hari ahad nanti mesyuarat akhir akan memutuskan dan iklan rasmi akan dikeluarkan.
.
Sempena majlis itu, bolehlah sahabat-sahabat anak Kedah sekitar Lembah Kelang berjumpa MB Kedah dan Exco2 yang akan turut hadir. Bolehlah mendengar dan bertanya perkembangan Kedah terus dari MB. Memandangkan tempat yang terhad, kerana dimaklumkan ada kawasan yang tidak boleh diguna di kediaman itu, akibat mendapan, kita akan bersiap ala kadar sajalah. Mungkin makan buffet saja. Menu sedap Lan Jan akan masak. Katanya nasi arab dgn kambing..pakat mai la no.
.
Apa pun, kita tunggu mesyuarat persiapan ahad nanti, insyaallah kita akan buat yang terbaik untuk semua orang. Dalam dua tahun ni pun dah ramai yang dok tanya awat tak buat majlis seperti itu di KL macam Kelantan buat?? Ni kita nak mula la ni...Jangan la pulak nanti ada yang kata buat apa perabih duit buat majlis berbuka tu...susah la nak jawab.
.

No comments:

Post a Comment