Saturday, August 8, 2009

Sidang Akhbar Khas Esok, Jam12 Tengahari Di Mentaloon

Ketua Whip Dewan Wakil-Wakil Rakyat PR Kedah (ADUN PR) YB Dato' Hj Phahrolrazi Zawawi akan memanggil sidang akhbar esok, jam 12 tengah hari bertempat di kediaman Rasmi Menteri Besar, Seri Mentaloon.

Sidang ini bertujuan menzahirkan solidariti Adun-Adun PR yang dikhabarkan sedang ditawarkan ganjaran untuk melompat ke 'seberang sana'. Keputusan ini diambil dalam mesyuarat khas "Pre-council" sempena sidang Dewan Undangan Negeri pada 9 Julai 09 (hari ahad) nanti.

Semua Adun yang digembar-gemburkan atau pernah dikaitkan dengan langkah itu akan hadir bersama seluruh Adun dan exco yang lain. Sidang akhbar khas itu nanti diharap dapat menamatkan spekulasi yang bertiup kencang setiap kali menjelang sidang Dewan Undangan Negeri.

"Kita tak mahu lagi mendengar dan memberi ruang kepada musuh memainkan perang saraf memecahkan dan melahirkan kebimbangan di kalangan raktyat dan kerajaan dalam hal ini lagi. Selepas ini tumpuan hanya akan diberikan kepada usaha memajukan negeri dan rakyat. Khabar-khabar ini perlu diberi nokhtah terakhir supaya tiada gangguan kepada kerajaan dan rakyat."

"Kita juga ingin memberi ingatan kepada pembangkang supaya tidak mengulangi kesilapan di Perak akibat tidak menghormati demokrasi dan pilihan rakyat. Tunggu saja PRU 13 untuk merampas negeri ini jika mampu. Kalau ada wang yang banyak pun, gunakanlah untuk kebajikan dengan menderma dan bersedekah kepada orang miskin, anak yatim dan ibu tunggal, itu lebih baik". Kata Dato' Phahrolrazi.

Semua wartawan dijemput hadir.

No comments:

Post a Comment