Sunday, August 9, 2009

Saya Tak Tau Pulak Bukan ADUN yang Panas dengan soalan saya

Saya tak mau la menzahirkan ketawa saya dalam bentuk huruf dan ayat, tapi memang saya ketawa bila baca satu blog yang tak pernah sungguh yang dicoret oleh ekeng etong, watak dalam wayang kulit yang bawa cerita dalam kitab hindu zaman dulu kala. Cuma zaman lani watak ni boleh bawa macam-macam watak dalam wayang kulit moden... biasalah.
Oleh kerana blog ni free, tak kena bayar untuk menjawab, jadi saya pun nak bagi tau la sikit hal sebenar kepada ekeng etong ni.. Saudara..
  • Soalan-soalan saya tu hanya imaginasi saya, kalau saya jadi wartawan yang bertugas buat liputan PC tu.. bukan nak ajar wartawan pula..saya bukan pernah jadi wartawan macam Man kawan saya tu. Mana ada wartawan tengok blog saya ni. Depa tentu dah ada skop dan fokus depa sendiri bergantung kepada sapa depa bertanggungjawab. Kalau depa tulis panjang, kekadang dipendekkan, kalau positif dinegatifkan, kalau negatif dipositifkan oleh bos-bos depa..ini semua orang tau..kalau dalam wayang kulit, memang benda ni tak dak.. apa yang ditayang di belakang layar, itulah yang terpapar dilayar. Tapi dalam dunia real, ia tidak berlaku.
  • Saya tidak memanggil PC, itu kerja orang lain, boleh cek dengan mana-mana wartawan kalau-kalau depa dapat invitation daripada saya.
  • PC tu pun saya yang batalkan, dan minta SU Akhbar maklumkan kepada wartawan yang menerima jemputan.

Terima kasih di atas keperihatinan saudara.

5 comments:

  1. Sdr Sanusi!

    Terima kasih kerana memberi respon kepada Blog picisan yang ditulis oleh manusia kerdil seperti saya. Sebagai orang penting dalam kepimpinan Kedah, apa jua tulisan Sdr baik imaginasi, fantasi, ramalan atau khabar angin akan dianggap sebagai suara resmi yang benar lagi tepat. Jauh dari itu, sewajarnya anda tidak beremosi.

    Terima kasih!

    ReplyDelete
  2. Tu la Ekeng,
    nampaknya Tuan SETPOL kita ni kena banyak berfikir sebelum bertindak la ... tarikh Persidangan DUN pun dia kena aware betui2 ... jangan 09 Ogos 2009 disebut 09 Julai 2009 ... pening la Wakil Rakyat dia nanti ... hehehe ...

    AloQStaQ

    ReplyDelete
  3. Salam,

    Begitu ka kesahnya.ana rasa betoi punya cerita.Kami anak Kedah diperantauan ni debuk debak juga.Dok tertanya-tanya apa depa nak pekena PAS Kedah?

    Walau apa pun ana doakan Ustaz Azizan tidak mudah melatah dan anta pun jangan dok buat silap mata.

    ReplyDelete
  4. masa la bukan nya masa nk politik.la ni masa nk tunaikan janji dlm manispesto dulu ,buat keja elok2 la jngan jad mcm puak2 tu

    ReplyDelete
  5. salam bro....lama x dngr cita..dah jadi org kuat skrg..bila nak tutup kedai judi kt kedah?..

    ReplyDelete