Wednesday, March 10, 2010

Sah lah Pencabar Debat Tu Main-main saja.......

Saya kata pokok jantan ni tak berbuah, selalunya berbunga lebat, tapi pokok betina berbuah sakan, di kemereh semula, tunggu bunga tahun depan pula. Kalau pokok betik jantan, boleh la kepak bunga dia tu rebus buat ulam, tapi pahit bedengung, selalunya kalau pokok jantan ni orang tebang tauk buang...perabih baja saja.
.
Padijantan yang membuat cabaran debat saya dengan Sobri Sudin, tiba-tiba tunjukkan kedaifan dia yang sebenar, debat dikatakan juga 'brain stroming'. Dengan kejahilan dalam perkara asas debat ini, maka saya simpulkan padijantan bukan Sobri Sudin, kerana saya tahu Saudara Sobri Sudin lebih bijak dan cerdik dari itu. Betullah kata kawan-kawan, melayan depa ni, termasuk kalaupun dia benar-benar Sobri hanya membuang masa. Masakan debat dengan brain storming pun tak tau. Macam mana nak berdebat??
.
Bila saya minta hubungi Setiausaha Pemuda yang saya percaya boleh mengaturkan debat ini menjadi nyata, dia kata tak ada pun sapa-sapa mai jumpa atau tulis surat atau e-mail dia. Kalau tak bersunggunh, jangan mula mencabar orang, kan?
.
Saya buka ruang comment di blog saya ini untuk kita mula berdebat di alam maya, dengan tajuk kedah sejahtera, tapi dengan hujjah dan bahasa yang bersopan dan bertamaddun. Kalau maki hamun, saya yak akan layan. Saya mula dengan saudara padi jantan dulu, sebab dia tetamu... silalahhhh!. Saya akan jawab bila saya ada masa mengadap ketoi komputer ni..
.

12 comments:

  1. Salam, untuk perdebatan ini saya dengan rela hati mengusulkan diri saya menjadi pengerusi antara saudara sanusi dgn padijantan.

    Sebagai orang tengah, saya minta saudara sanusi dahulu memulakan perkataannya. Dengan segala hormat dijemput Setpol Sanusi memulakannya.

    ReplyDelete
  2. Lan, terima kasih lah sebab nak jadi orang tengah, tapi spt kata kawan-kawan, buang masa aja kan melayan orang yang macam pokok tak dak buah ni...sari dua ni saya akan menulis tentang kedah sejahtera supaya padi tak berbuah tu tau apa kita buat, apa depa dulu buat.

    ReplyDelete
  3. Cantik, tulislah boleh print kasi orang kampung baca sama. ok memang betui, buang masa saja.

    ReplyDelete
  4. Macam-macam ayat yg dikeluarkan oleh Tuan Muhammmad Sanusi Bin Md Nor (Setiausha Politik MB Kedah) untuk mengelakan diri dari berhadapan dengan Saudara Sobri Sudin (Pendukuk Taman Wira Mergong) dalam isu debat "Kedah Sejahtera".kenapa jadi mcm nih ? masih nak berdolak-dalik, takut kerana salah ka ?

    nih org semua dah tahu tuan saja macam katak bawah tempurung... rajin-rajin lah bukak mata dalam facebook lebih dari 5 ribu org memikirkan bertapa jahilnya pentadbiran PAS dikedah dan mereka juga mempersoalakan kenapa "Tuanku Sultan Kedah Mula Bertitah" terhadap kepimpinan Kerajaan PAS kedah. Ada akai pikir laa... jgn dok memutarbelit fakta yang orang ramai dah tahu... Wallahuaqlam.
    "Cakap Cermat Aqidah Selamat"

    ReplyDelete
  5. kudis 51thn bukan boleh sembuh sekali dua jumpa pakar kulit... perlu berulang rawatan hingga abis semua kerak kudis. rawatan baru 2thn dalam usaha mengawal, merawat juga mencegah dari berulang kembali kudis2 baru.

    bila kudis lama dikikis... kepala2 kudis lancar serangan2 baru supaya dilihat ianya sama seperti dulu...

    kepala2 kudis kepanasan kerana xpunya jalan menentang rawatan menghapuskan kudis2... hingga si kepala kudis resah gelisah...kerana tabungan projek kudis telah mula berkurangan dan bekalan baru kudis semakin sukar menembusi kawalan rawatan sang pakar kulit.

    merengus mengeluh kepala kudis "kalau begini berterusan nampak gaya tamatlah zaman perkudisan pada tubuh ini" "usahkan 2012 hendak bertahan 2010 mungkin mustahil".

    rawatan ini perlu berterusan hingga lahir satu jasad n kesihatan kulit yang lebih bersih, halus, gebu n suci dari kudisan zaman silam yang melampau membaham sehingga jasad ini merosot kesihatannya.

    sedutan dari debat
    pakar kulit dgn kudis buta hati!

    ReplyDelete
  6. Padijantan tu macam tak puas hati jaaa... kalau nak atur debat, buat dengan serius, contact ust Rosli Azmi Setiausaha Pemuda PAS Kedah untuk atur tarikh, masa, tempat...tajuk dan sama-sama tahu. Nak mudah, lihat blog pemudakedah.blogspot.com. Saya dah bersiap, padijantan jangan dok amin aci lut pulak. Kalau padijantan segan, sila tinggalkan no telefon di sini untuk saya minta Ust Rosli hubungi. Terima kasih. jangan tak jadiiiii...

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah... pihak Sobri Sudin mengucapkan ribuan terima kasih atas kesudian pihak tuan untuk berdebat.

    Pihak saudara Sobri Sudin akan menyampaikan surat dan apa-apa yang berkenaan untuk tujuan debat "Kedah Sejahtera".

    Sekali lagi saya mengucapkan terima kasih atas kesudian tuan ini.

    Assalammualaikum.

    ReplyDelete
  8. ni..sanusi sampai berapa kali aku nak habag kat hang....tak reti2...woi hang tu SETPOL MB ...hang dok buang masa buat apa dok layan budak hawaq sawan babi mangkuk hayun pelaq buih yg tak reti bahasa bin bangang tahap gaban bin bodo gilaa....tuuuu....

    hang buat kheja yg lain...jgn dok zuhud tak tentu hala...puak gila talak tu bukannya ada teloq pun..serupa anjing capik ja..main menyalak kut jauh berani la..

    mana ada keturunan depa berani berpencak silat di gelangang terbuka...harap dok cium keris dalm kelambu ja...(tafsiran ikut suka sapa yg baca...sendiri tanggung)....terbaru kes di penang....ghobla jinggaaaa!!!!

    sekali lagi aku nak habag kat hang...jgn dok perabih beraih...mrbazmi tu banyak kheja lain nak buat lagi...malam sikit laaa...kalu jadi la debat tu...aku boleh jadi gila wooo....kihkihkih...impossible!...impossible!!!!!

    ReplyDelete
  9. Salam tuan Sanusi setpol, aku setuju dengan walausiapunaku tu….tok sah layan la doctor palsu tu, tuan banyak kerja, dia tu gila. Tuan mungkin tak kenai sangat dia ni, tapi orang lain byk yang kenai…Nak jadi hero konon. Jadi SU akhbar,MB dulu, bos dia kena tembak dengan TV3 sampai rebah tergolek. Jadi orang Tok Syed, jual kereta Gen2 Seri Temin beli lembu korban. Jadi AJK Pemuda UMNO bahagian Pokok Sena bersyarah dalam mesyuarat pakai hadis pakai Quran, lintas sempadan Bukit Kayu Hitam, menari dangdut atas pentas. Last-last kena pecat dengan Harris. Mana ketua boleh tahan, dia masuk saja pemuda bahagian kacau bilau habih!
    Kalau minum, botol bawah meja sampai tak leh letah kaki, bini pun lari, orang pi mengaji, dia pi main betina sampai kena tangkap basah dgn budak Perlis tu, last-last semua lari tinggai dia. Dulu dok juai Ijazah palsu kat orang. Tok Man punya Dr falsafah UUM tu dia yang buat, bila mintak duit Tok Man tak bayaq, dia bocor kat Mahfuz masa PRU dulu. Dulu ada hati nak masuk PKR nak jadi calon, tak dapat juga. Pendek kata yang bercampoq dengan dia ni habih lingkup!
    La ni putaq ligat nak jadi hero, nak dapat tempat dalam politik, tapi sapa nak peduli. Nak debat apa dengan orang macam ni? Tok sah dok layanlah. Kalau dia dok cabar-cabar juga lagi, suruh wartawan sinar pi Tanya Fauzi Murai dengan Ed perihal budak ni…depa mesti cerita punya.
    Demo pasai ayaq pagi esok, kalau dia ada, panggil Fauzi Murai mai sama, tengok dia nak lari tak cukup tanah ka dak! Cat merah umah tok Syed baru-baru ni tak cerita lagiii…karut laaaa dia ni.

    ReplyDelete
  10. Salam,

    Berdasarkan apa yang diutarakan oleh saudara Anomy ni, kalau betuilah, aku rasa tak payahlah duk layan sangat. Mungkin dia sengaja cari publisiti untuk diri sendiri. Sebab kalau betui apa yang diutarakan oleh saudara kita ni,memang akan menjatuhkan gred Sanusi sendiri sebagai Setpol kerana berdebat dengan hamba allah yang dak tak ada tempat dalam dunia ni.

    Kalau duk berdebat saja dan lepas tu orang duk sorak-sorak habis nanti kain sapa akan terlondeh lagi malu.

    Satu lagi dia duk buat provokako supaya Nusi jadi panas terus terjerumus dalam perangkap dia dan jadi macam dia pula lagi payah.

    Aku nasihat baik tak payah langsung jumpa orang macam ni melalui debat atau terus panggil mai pejabat berbincang dulu apa yang dia nak (mesti ada sesuatu masalah dalam diri dia) lepas tu tengok apa hasilnya.

    Ini lebih baik daripada duk melalak tak tentu pasai. Aku takut bukan apa nanti tak pasai2 ramai lagi yang kena ligan dengan SPRM atau polis.

    ReplyDelete
  11. Apa dah jadi semalam Bro Setpol? dengaq habaq macam la,la tu jugak nak debat hehehehe...
    tuan setpol come-on laa... youkan some-buddy sekarang nih... jgn la dok buat keputusan yang mencerminkan ketidak kematangan tuan sebagai setpol kepada MB kedah. Malu tu kalau rakamana suara tu di mainkan semula... hehehehe...
    apa dah jadi dgn pentadbir-pentadbir kerajaan negeri kedah dibawah PAS nih ??? ikut NAFSU ka ???

    ReplyDelete
  12. aku meluat la..menatang padi jantan ni..
    hang dok gila nak debat apa....?
    nak jadi hero bn konon...
    setpol...sanusi
    lain kali kalau padijantan...
    dok komen merapu lagi kat sini hang delete saja ...meluat dah aku baca cerita merapu dia ni...

    ReplyDelete