Wednesday, November 18, 2009

Salam Satu Malaysia YB Lunas

Salam Satu Malaysia tak sama dengan ucapan Salam (Assalamualaikum) yang disunatkan, dan tak dak jawapan yang diajar oleh Nabi maupun pemimpin Negara untuk menjawab salam itu....setakat senyum aja lah... Kalau nak jawab juga..jawablah Salam Reformasi!.
Petang ini, YB terakhir yang berucap dalam sidang DUN ialah YB Lunas..dan dia mulakan dengan Salam Satu Malaysia... banyak intepretasi yang boleh dibuat dengan ungkapan itu. Bagi saya dia sudah dibaluti aliran politik pembawa salam itu, DS Mohd Najib Tun Razak.
YB Lunas ni pada satu pandangan, 'persepsi' lah kata Zol Tolang sejak balik dari seminar hari tu, berani berhadapan dengan Ahli Dewan yang pernah menjadi rakan satu parti dan satu pakatan, walaupun sudah lompat ke sebelah sana. Macam tak ada apa-apa... Dia memang pandai buat selamba macam tak dak apa-apa.
Dari satu persepsi yang lain, dia cuba menggambarkan dia tetap macam biasa aja walaupun melompat, tak ada yang ganggu, tak ada ancaman, masih hidup dan masih jadi wakil rakyat. Oleh yang demikian, dia cuba buktikan melompat adalah langkah yang selamat dan normal. Jadi mana-mana YB lain yang ada hasrat berbuat demikian, bolehlah meneruskan hasrat itu, kerana tak ada apa-apa yang berlaku.
Jika ada orang yang menuruti jejaknya, di saat PAS dan PR sedang bersiap menghadapi Pilihanraya Kecil Kota Siputeh, maka, mungkin habuan yang dijanjikan kepadanya akan luruh... dan dia bolehlah menyawa sikit.
Maaflah YB Lunas!!!

2 comments:

  1. YB Lunas td sebut "Salam 1Malaysia, Kedah Sejahtera". Haha, dah buleh gabung sekali pulak.

    ReplyDelete
  2. Kunjungilah blog saya.. http://bicarakedah.blogspot.com

    ReplyDelete