Wednesday, March 30, 2011

Depa kata kita jawab! Nanti kita kata, depa tak larat jawab kot!!

1. Kata Blogger UMNO, Kerajaan Negeri la ni tak buat apa-apa...kata Bashah pulak rakyat Kedah rugi 3 tahun berbanding negeri lain, kata Daim, Kedah negeri miskin dan perlukan kerajaan pusat, khususnya di Langkawi.

2. Jawab saya rakyat kedah bukan rugi 3 tahun, tapi 53 tahun yakni sepanjang tempoh berada di bawah Barisan Nasional. Kedah tak pernah kaya kalau Daim nak tau, tapi sejak 3 tahun ni, para pegawai negeri tak kena meminjam dari perbendaharaan persekutuan untuk bayar gaji kakitangan awam...kalau dulu di bawah BN, Ya! Bulan Januari hingga Mac, pegawai kewangan terpaksa menebal muka ke Putrajaya pinjam untuk bayar gaji.

 
3. Mulai tahun 2013, SADA akan mula membayar hutang kerajaan dulu untuk bekalan air sebanyak 1.9 bilion, dan kerajaan sudah menyusun jadual perolehan dan pembayaran. Maklumlah kerajaan BN hanya tahu berhutang dan tak reti nak bayar...maklumlah dulu Kedah kaya! Kayap kot?
 
4. Bashah bersungguh-sungguh kata rakyat Kedah rugi berbanding Negeri 9 dan Melaka. Ada apa di negeri-negeri tu dalam 3 tahun ni. Melaka ada sekolah mengandung, Negeri 9 sunyi sepi kecuali Nilai yang kaya dengan kain baju. Yang banyak pi beli ialah orang luar termasuk orang Kedah.

 
5. Daim kata PAS tak mampu bawak kemajuan, kita tanya dia selama 53 tahun UMNO buat apa di Kedah...awat Kedah masih miskin...takkan baru miskin 3 tahun kebelakangan ni pulak? Kedah dulu buat KUIN atas rumah kedai di Mergong, Kedah sekarang buat kampus tetap RM330 juta, tak sapu duit pusat pun!

 
6. Depa kata PAS tak reti perintah, malas dan baloq liat! Tak bawa industri besar untuk buka peluang kerja. Awat? Dulu peluang banyak ka? Depa kata infrastruktur tak bertambah. Laaaa...dulu bajet dekat JKR sekitar 50 – 60 juta setahun, la ni pun bajet kepada JKR tahun 2010 RM70 juta... apa yang kurang? Pegawai dan jabatan yang dok buat dan dok belanja bajet tu, jabatan dan orang tu la juga, kita tak ada buka jabatan baru pun!

 
7. Bashah kata PAS tak laksana janji dalam manifesto pilihanraya, satu pun tak buat! Aik betoi ka...ha dengar ni! Lusa saya akan tunjukkan satu persatu bagaimana 74% kandungan manifesto terlaksana. 8.7% dalam proses pelaksanaan dan 17.3% yang tak dapat dilaksanakan...kita tengok dia nak kata apa pulak.

8. Blogger UMNO yang makan upah mencaci PAS kata PAS pokka hijau, kita jawab depa boya merah! Boya makan bangkai apa saja yang ada di depan, belakang ekoq dia libas lagi.

 
9. Blogger kata PAS kerja dok ceramah, tak reti memerintah. Kita jawab Nabi pun ceramah, berkhutbah, mengajaq sebab ceramah juga medium dakwah. Lagipun depa kawal semua TV dan akhbar perdana, kita radio pun tak dak.

 
10. Blogger UMNO kata kerajaan tak gentlement sebab batalkan ceramah Umni Hafilda. Kita kata PAS tak ada kuasa batalkan ceramah, polis saja ada kuasa walaupun selalu salah guna kuasa. Wahai UMNO! Ceramahlah di mana pun tapi jangan guna premis awam. Dewan tu dewan orang ramai guna duit kerajaan, jangan guna untuk aktiviti parti politik. Ini baru demokrasi. Buatlah markaz sendiri, atas tanah sendiri, duit sendiri, pastu hentam lah ceramah sampai pagi pun tak dak sapa nak kacau.

 
Kita bagi 10 ni dulu untuk pusingan awal ni. Esok kita tanya pulak bagi depa jawab. Isu-isu esok ialah balak yang menggondolkan bukit di Bendang Man, Sik, perbandingan pendapatan kerajaan dari industri balak, guna duit GLC berjuta-juta untuk UMNO dan pemimpin UMNO dan banyak lagi!

No comments:

Post a Comment