Friday, January 22, 2010

Jualan Ubat Merosot??? Itu tanda orang Kedah Makin Sihat!!!

Zubir ni dulu melobi untuk jadi calon BN di Pendang, tapi tak jalan... dia orang baik-baik, mana ada tempat dalam kapal jenis tu. Dengaq cerita, banyak juga dia perabih. Ada dua orang zubir yang buka Farmasi, dua-dua ni senior saya di Sekolah dan Universiti. Paling tidak di USM sebab belum ada fakulti Farmasi di U lain selain USM waktu depa ni mengaji dulu. La ni dah ada banyak. Nak mengaji farmasi, kena ke Singapura la..
.
Nak jadikan cerita seorang Zubir ni pitumpang sekaki dengan UMNO Kedah untuk menimbulkan persepsi buruk ekonomi Kedah kepada dunia...dia kata jualan farmasinya jatuh 30 -40% dalam dua tahun ni...kata dia lagi,orang dah tak berduit, ada yang ambik barang pun tak mai bayaq lagi...Ksian juga kat dia.
.
Zubir sorang lagi di Pokok Sena, Farmasi dia dari satu pintu dah jadi 3 pintu sekarang, sama besaq dengan pasaraya dah. Rangkaian dia pun banyak sampaike Baling, dan ada klinik dah pun la ni... Di Changlon pun ada. Tapi Zubir ni tak tumpang sekaki dengan BN, jadi bisness dia maju dan berkat, duitpun tak habih nak lobi jadi calon.
.
Saya nak kata lagu ni la kat Zubir Zuhfa tu... yang beli ubat ni orang sakit, bila jualan ubat menurun, maknanya jumlah orang sakit pun menurun..sejak dua tahun ni, orang kedah ramai yang dah sihat, kembali sihat Sejahtera. Itu berita gembira... jangan la pulak dok saja-saja pi cari penyakit (pasai nak bodek untuk jadi calon PRU 13) !!!
.
UMNOpun satu, kalau nak beri gambaran kemerosotan ekonomi dan aktiviti ekonomi di Kedah, janganlah tanya orang jual ubat! Malu laaa...khalasss
.

No comments:

Post a Comment