Friday, May 28, 2010

Aku dengar-dengar....

Ni berita baru, tapi cerita lama...

Ada seorang Adun BN yang pernah menghadapi kes mahkamah untuk dimufliskan, akan dihadapkan sekali lagi ke mahkamah Isnin depan bagi kes hutang lain pulak. Kali ini UMNO tak dapat tolong dia sebab tak berduit dan kes dia melibatkan jumlah yang terlalu besar. Sebelum ini dia selamat bila kes 130k dibayar oleh 'bosnya' yang menyimpan hasrat kembali ke kerusi no.1. Bila berlaku pergelutan dalaman untuk kerusi itu dengan Timbalan Pengerusi Perhubungan, dia pun 'malas' la nak selamatkan Adun seorang ni.
.
Berita ni boleh dipercayai dan sudah diketahui umum. Cuma masa menentukan survival politiknya, kalau mahkamah lambat, dia 'bernyawa' lagi, kalau cepat, cepatlah kubur politiknya digali.
.
Cuma saya gusar bila berita itu juga menyebutkan dia akan meletakkan jawatan dan mengosongkan kerusi DUN sebelum kesnya diselesaikan di mahkamah. Peliknya lagi, dia juga akan mengistiharkan diri masuk PAS. Seorang kawan bergurau berkata kepada saya, dia sudah menempah beberapa helai jubah! Saya jawab, nak masuk PAS, pakai seluar jeans pun tak apa.
.
Saya bertambah tawar dengan berita ini bila pembawa berita ialah seorang yang telah hilang kreibiliti dan dituduh 'sasau' oleh kawan-kawanya sendiri. Si sasau ini pernah mengepalai tunjuk perasaan membantah kutipan hutang sewa rumah di Taman Wira. Tapi saya menyimpan sedikit 'kepercayaan' kerana dia memang bekerja dengan Adun itu sekarang, ke mana-mana dilihat sering berdua, dalam dan luar negeri. Saraf apa pula dia ini main lepas adegan cat merah?
Kita pakat tunggula hari isnin ni kot-kot betoi, maka bolehlah kita kata, oooooo!Kebetulannnn!

No comments:

Post a Comment