Saturday, July 2, 2011

Bangau Oh Bangau!

Ada mamat dari Jalan Bangau, Kemamang Terengganu coret komen di posting saya sblm ini pasal senarai pengundi yang dikotorkan di Belantek... katanya begini...

...Kesian, awak cakap mcm berpengetahuan... tapi sebenarnya hanyalah boneka bertali yg hanya membaca skrip. Bukaklah perlembagaan persekutuan dan baca bab undang2 pilihanraya malaysia. Jgn sekadar jd boneka yg bergema.

Tak ada apa-apa yang besar dan penting dalam komennya itu, cuma gambaran sikapnya saja... takkan lah sekian lama terbabit dengan kerja pilihanraya hingga naik mahkamah 2 kali mengemukakan petisyen pilihanraya, dia baru nak suruh kita baca undang-undang pilihanraya.

Bangau patut tau juga, petugas pilihanraya PAS dari ketua-ketua Urusan di UPU, MTD sampai JPN masing-masing hafal peraturan pilihanraya dalam bidang tugas masing-masing...ramai boleh jadi lawyer pilihanraya kalau dalam bab peraturan pilihanraya dlm perlembagaan Malaysia. Tapi bangau tak tau...kesian! Saya sendiri, pada 2004 dan 2008, membuat petisyen di mahkamah berkaitan keputusan pilihanraya dan bab pemilih tentera yang memenangkan calon BN...kedua-duanya dibicarakan berminggu-minggu...kosnya pun belum di bayar..hahaha.

Kami dalam PAS sudah praktis, bangau baru nak suruh baca! Untuk Bangau...Bertenggeklah di belakang kerbau balar penuh selut itu... kami mahu bersih!

No comments:

Post a Comment