Wednesday, September 29, 2010

Salam Syawal Untuk Semua....

Assalamualaikum wbt.



Sejak posting terakhir 31 Ogos lalu, malam ni barulah diberi kesempatan layari internet dan tengok2 blog. Aduh! Rasa bersalah sekali kerana tidak membuat ucapan selamat hari raya dan memohon ampun maaf kepada semua yang mengenali diri ini. Namun rasanya masih belum terlewat untuk itu kerana masih dalam Syawal, dan di sana sini majlis rumah terbuka Hari raya masih disambut. Lagipun memohon ampun dan maaf sesama manusia tidak ada nas yang syaratkan hanya pada hari raya. Maka:
.
Saya mengambil kesempatan ini untuk memohon ampun dan maaf di atas segala salah dan silap saya sepanjang saya diberi nafas oleh Allah swt hinggalah ke hari ini, kepada sesiapapun yang pernah berhubung, berurusan, tersinggung, diusik, dan dimarahi oleh saya...
.
Pulau Pandan Jauh Ketengah
Gunung daik bercabang tiga
Hancur badan di kandung tanah
Budi yang baik dikenang juga.
.
Pisang emas dibawa belayar,
masak sebijidi atas peti
Htang emas boleh dibayar
Hutang budi di bawa mati.
.
Saya akan mula posting esok, 29 September 2010, selepas sebulan bercuti dari menulis.

1 comment:

  1. hang raya sakan sanusi oii..
    sampai nak ucap raya pon tak sempat..he he he

    SELAMAT HARI RAYA dari KAMI UNTUK ANDA SEKELUARGA...

    ReplyDelete