Saturday, August 28, 2010

Final - 1500 pengunjung dijangka akan hadir

Inilah julung-julung kali diadakan, tetapi sambuatan di luar dugaan. Sewaktu meletak sasaran 2000 tetamu, beberapa teman dari Kelantan bertanya...demo nok pecoh rekod kelate ko?? kalu 1000 oghe pong, demo telepong ghoyak ko kawe, kawe nok tabik ko demo... kata seorang sahabat yang saban tahun menganjurkan program seumpamanya untuk anak kelantan di Kuala Lumpur.
.
Kecut juga dengaq komen sahabat tu, saya dan jawatankuasa menurunkan sasaran ke 1000 orang sahaja. Persiapan dan bajet pun setakat 1000 orang. Itupun dapat tempat last minutes muat-muat untuk 1000 orang.
.
Kelmarin mesyuarat terakhir, mengumpulkan semua pemanggil-pemanggil yang ada pada wakil-wakil yang dilantik. Jumlah-jumlah tengok, hampir mencecah 1,300 orang. Aduh! Gawat ni... Plan B, sediakan buffet di luar dewan untuk 300 orang, siapa tak telefon bagi nama, lepas ucapan YAB MB, kena beredar makan diluar...tapi menunya tetap sama, cuma kena cedok sendiri..
.
Ada pulak iklan di Harakah hari ini...panggilan terus menerus masuk di semua talian wakil yang dilantik. Final...buffet jadi 500, dalam dewan 1000. Siapa yang belum telefon, sila telefon segera. Takut juga nanti ada tetamu yang tak dapat makan. Mungkin pihak caterer masih sanggup untuk tambah juadah untuk semua orang. Yang sudah memanggil dan memberi nama, sila perhatikan kedudukan anda di plan susun atur meja di pintu masuk. Duduk di tempat yang ada nama anda.
.
Semoga majlis berjalan dengan sempurna. Ini majlis kenduri buka puasa, atas nama anak Kedah. Protokol paling minimum, semua orang sama atas nama anak Kedah, bukan apa ada pada pangkal nama anda. Selamat Datang, semoga anda akan berpuas hati dengan majlis yang sangat sederhana ini.
.

No comments:

Post a Comment