Monday, January 11, 2010

Tok Dalang dan Wayang Kulit Moden

Kepanasan isu penggunaan nama Allah dan pembakaran gereja sebenarnya baru sahaja bermula. Di mana nokhtahnya terletak ditangan spinner-spinner yang sedang menyelamatkan UMNO dengan bermain api keagamaan yang membawa kemusnahan besar.

Isu ini akan selesai apabila pimpinan UMNO sudah mencapai kemuncak yang diperlukan untuk diangkat sebagai penyelamat keharmonian dan perpaduan antara penganut berbilang agama dan kaum. Ini wajib dibaca sebagai sebahagian ramuan untuk mencapai agenda UMNO dalam gagasan Satu Malaysia.

Adakah ini andaian yang keterlaluan? TIDAK!! Ia sudah berulang kali ditayangkan sepanjang pemerintahan BN untuk mengekalkan kuasanya. Ia dirancang dengan teliti oleh pakar-pakar yang diupah untuk mencipta kekalutan dan membina watak penyelamat. Spiner-spiner ini pernah didedahkan banyak kali menjelang beberapa pilihanraya dulu. Mereka mungkin dari consultan Yahudi, Amerika, CIA, Komunis dan apa saja. Yang pasti mereka tidak berada di landasan Islam. Mereka diupah oleh dictator-diktator dunia bagi mengekalkan kuasa dan sumber kekayaan.

Rakyat Malaysia akan terus selamat dan sejahtera jika tidak melayan sebarang provokasi, tidak melatah dan hadapi situasi sensitive ini dengan tenang. Ada pengarah drama dan dalang wayang kulit di sebalik tabir kekalutan ini. Nokhtahnya boleh disetkan. Nyahkan UMNO dari persada politik tanah air kita.

Buat masa ini, bertenang dan bersabar. Kita spin balik pusingan ini kepada UMNO/BN. Mereka akan ditalkinkan jika nama Allah sengaja ‘dibebaskan’ dari makna yang hakiki menurut Islam. Skrip mereka yang membenarkan Herald Katholic guna nama Allah, skrip itu juga akan mencetus rasa lega kita bila ia dibatalkan oleh mahkamah rayuan atau lebih dramatic lagi hingga ke mahkamah persekutuan.
Anggaplah apa yang sedang dilakukan sekarang oleh Najib, Hishamudin, Jamil Khir, Musa Hasan, Ghani Patail dan Hakim Gan adalah menurut skrip dalang-dalang itu. Kita tontonlah sambil makan kuaci atau tidur hingga drama ini habis. Nama Allah yang Maha Esa hanya untuk Islam. Tuhan Bapak, Tuhan Emak dan Tuhan Anak yang diwakili oleh konsep Triniti dalam kristian sepadan dengan God yang mereka percayai. Khalassss!

No comments:

Post a Comment