Tuesday, November 2, 2010

Cara Guna Kuasa Juga Mengundang Persepsi.

Terima kasih kepada semua yang beri komen di sini dan di KedahLanie terhadap al-kisah pimpinan GLC yang saya bangkitkan. Ada yang pro, ada yang kontra dengan keras dan pedih, dan minta saya guna kuasa (kalau ada). Ramai yang memandang lekeh bila kita memilih untuk tidak menggunakan kuasa.
.
Sering berlaku di semua zaman, kuasa disalahguna (termasuk tidak menggunakan kuasa), hingga berlaku aniaya dan zalim.

3 comments:

  1. Pengaruh POLITIK (KUASA) dalam mana2 intitusi(awam, korporat,sosial dsb) dan kehidupan masyarakat boleh diumpamakan pengaruh garam dalam masakan.

    Tiada putus selera, terlajak binasa rasa. Terkurang usah, elak terlebih.
    Secubit enak sesudu rasa.

    ReplyDelete
  2. Gang2 ni byk dah menteri besar dah depa cantas....Sanusi Junid MB yg cerdik, x boleh bg kerjasama dengan depa...depa sabotaj....depa kempen panaik MB x tau apa2 Syed Razak....Depa ni bukan nak maju syarikat...negeri...kerjanya mencantas orang saje....Apakah susah untuk junta-junta ni mencantas Sanusi Md. Nor...Setpol MB pula?.....
    sy sedang tunggu dan lihat....

    (Pegawi2 GLC dan Contractor Dok mesyuarat atas bot sambil mancing utk cantas org itu dan org ini....Jgn bot terbalik sudahlah!)

    ReplyDelete
  3. Tuan Hj:
    Kedah Times akan mula membangkitkan isu GLC yang melalui musim gerhana dibawah PAS. Pakteh melihat tuan hj berada pada kedudukan yang agak baik untuk memberikan pandangan dan itu yang tuan hj telah lakukan.

    Masalah bangkangan dari mereka2 yg terlibat terhadap teguran tn. hj adalah lumrah dan jika tn. hj benar-benar inginkan ketelusan dalam GLC di Kedah. Bantulah sesiapa sahaja samada Blogger BN atau PR yang ingin membongkar isu ini.

    T. Kasih.

    ReplyDelete