Monday, February 22, 2010

Mari Berarak Ke Semporna: Ucapkan Selamat Tinggal Kepada Puteranya

Mesyuarat Perhubungan UMNO Kedah hujung bulan ini dijangka diadakan di Sabah di bawah Bayu, khusus di daerah Pengerusi Perhubungan sekarang, Semporna. Dikhabarkan juga mesyuarat ini yang terakhir bersama Pengerusi Perhubungan yang Afdhal lagi Sempurna ini, kerana sebulan dua lagi, jawatan itu akan berpindah tangan. Siapakah gerangan tokoh UMNO Kedah yang akan menggalas jawatan berprestij itu?

.

Dalam UMNO, Pengerusi Perhubungan biasanya adalah Menteri Besar ataupun bakal MB. Sudah tentu ia menjadi idaman dan rebutan. Hanya dua negeri sahaja di melenium baru ini yang gagal menobatkan Pengerusi Perhubungan sebagai MB gara-gara berkelahi dengan Istana; Terengganu dan Perlis. Di Kedah, sejak dulu ia datang berpasangan, dulu atau kemudian sahaja. Tapi di kedah, jawatan itu 'panas' kerusinya. Tak ramai yang mampu menahan kepanasannya. yang agak lama ialah Tan Sri Osman Aroff. Yang terakhir sebelum ini MK, dua tahun saja.

.

Kita tunggulah Pengerusi akan datang nanti, berapa lama dia mampu bertahan..... jangan kalah dalam pilihanraya sudah laaaa...belum ada yang mencatat rekod itu Dato'!!.


1 comment: